Ekonomi

Northvolt, EV piyasasındaki yavaşlama nedeniyle binlerce işi kesiyor

İsveçli elektrikli araç bataryası üreticisi Northvolt, işgücünde önemli bir azaltmaya giderek yaklaşık 1.600 kişiyi işten çıkarmayı planladığını duyurdu.

Bu hamle, şirketin talep yavaşlaması ve Çinli üreticilerden gelen yoğun rekabetle karşı karşıya kalması sonucu geldi. Kısmen Volkswagen’in sahip olduğu ve Avrupa’nın rekabetçi bir otomotiv batarya endüstrisi kurma çabalarının ön saflarında yer alan Northvolt, aynı zamanda İsveç’in kuzeyindeki Skelleftea’da bulunan Northvolt Ett fabrikası için büyük bir genişleme planını da askıya alıyor.

Bu ayın başlarında Northvolt, batarya üretiminde kilit bir bileşen olan katot aktif malzemesi (CAM) üretimini durdurma kararı aldı ve böylece malzeme üretiminden geri dönüşüme kadar kapsamlı bir hizmet yelpazesi sunma hedefinden uzaklaştı.

Bu karar, elektrikli araç talebinin büyümesinin sektör beklentilerini karşılamadığı ve Uluslararası Enerji Ajansı verilerine göre Çin’in küresel batarya hücresi üretiminin %85’ine hakim olduğu bir pazarda şirketin karşılaştığı zorlukları yansıtıyor.

Talep sorunlarına ek olarak, Northvolt siparişlerde gecikmelerle karşılaştı. Haziran ayında BMW, Northvolt’un üretimi ölçeklendirmede yaşadığı sorunlar nedeniyle 2 milyar dolarlık bir siparişi iptal etti. Bunun sonucunda şirket şimdi Northvolt Ett’in mevcut üretim kapasitesini yılda 16 gigawatt-saat (GWh) seviyesine çıkarmaya odaklanırken, kapasiteyi ek 30 GWh artırma planlarını bir kenara bırakıyor. Şu anda Northvolt’un üretimi 1 GWh’nin altında.

Northvolt’un kurucu ortağı ve CEO’su Peter Carlsson, “Karşılaştığımız zorlukların üstesinden gelmeye ve daha güçlü ve daha yalın bir şekilde ortaya çıkmaya kararlıyız. Şimdi tüm enerji ve yatırımlarımızı ana işimize odaklamalıyız,” dedi. Benchmark Mineral Intelligence’dan analist Evan Hartley, şirketin hedeflerini ayarlama kararını destekleyerek, Northvolt’un hırslarını mevcut pazar gerçekleriyle uyumlu hale getirdiğini öne sürdü.

Volkswagen dahil olmak üzere 50 milyar doların üzerinde sipariş almış olmasına rağmen, Northvolt hala kârlı değil. Bu durum, Avrupa’nın CATL ve BYD gibi Çinli batarya devleriyle rekabet etmede karşılaştığı zorlukları vurguluyor. Eski Avrupa Merkez Bankası Başkanı Mario Draghi tarafından hazırlanan yakın tarihli bir rapor, Avrupa’nın ABD ve Çin ile ekonomik olarak rekabet edebilmesi için daha koordineli bir sanayi politikası ve önemli yatırım yapması gerektiğini vurguladı.

Ancak İsveç hükümeti, Northvolt’a yatırım yapma konusunda isteksiz olduğunu ifade etti. Başbakan Ulf Kristersson, 13 Eylül’de yaptığı açıklamada, hükümetin yeşil teknoloji işletmelerini teşvik ettiğini, ancak Northvolt’ta hisse sahibi olmayacağını veya şirkete kredi vermeyeceğini belirtti.

Bu zorluklar karşısında Carlsson, tüm paydaşlarla işbirliği çağrısında bulunarak, Avrupa’nın refahını ve rekabet gücünü destekleyen sürdürülebilir uzun vadeli bir çözüm bulmanın önemini vurguladı.

Reuters bu makaleye katkıda bulundu.


Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu