Haber

İmamoğlu: “Yıllık Metro Üretim Hızımız Rekor Doğru Gidiyor. 2025 Yılı Sonuna Kadar 100 Kilometrelik Üretimi İstanbullularla Buluşturmuş Olacağız”

HABER: ÇAĞATAN AKYOL – Kamera: ADEM KARABAYIR

İstanbulBüyükşehir Belediyesi (İBB) Lideri Ekrem İmamoğlu “M4 Hattında 100 Adet Metro Aracı Temini İçin Sözleşme İmza Töreni”nde; “Yıllık metro üretim oranımız gerçekten rekora doğru gidiyor. Rekor dediğimiz şeye bakmayın, o bile. İstanbul Maalesef yeterli olmayacağını düşünüyoruz. Daha da artırılması gerekiyor çünkü ihmal edilmiş bir dönem olduğunun altını çizelim. 2025 yılının sonuna geldiğimizde 100 kilometrelik bir üretimi İstanbullulara kazandırmış olacağız” dedi.

Raylı sistemler filosuna son 4 yılda 174 araç kazandıran İBB, ihalesi tamamlanan 134 araçla filosuna kattığı yeni araç sayısını 308’e çıkaracak. M4 hattına 100 yeni metro aracı temini sözleşmesinin imzalanması nedeniyle düzenlenen tören, bugün İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun katılımıyla Emirgan’daki Beyaz Köşk’te gerçekleştirildi.

İhaleyi kazanan Bozankaya firması adına Murat Bozankaya, İBB Genel Sekreter Yardımcısı Pelin Alpkökin ve Raylı Sistem Daire Başkanı Ceyhun Avşar’ın katıldığı törende konuşan İmamoğlu, hem İstanbulluların yeni araçlardan hizmet alacağını hem de bu araçların hizmete gireceğini söyledi. türkler tarafından üretilecektir. İmamoğlu sözlerini şöyle sürdürdü:

“2023 YILI YATIRIM HARCAMALARIMIZIN YÜZDE 40’TAN FAZLASINI RAYLI SİSTEMLERE AYRIYORUZ: Bunu özellikle söyleyelim. Ulaşım, hepimiz biliyoruz ki İstanbulluların en kıymetli sorunu ve sorunudur. İstanbul Büyükşehir Belediyesi var olduğu sürece hep bu sorunu analiz etme çabası içerisinde olmuştur. Kentte sağlıklı bir zaman dilimini tasarlayamaz ve öngörü oluşturamazsanız sorunlar büyür ve birikim yaptıktan sonra analiz yapmak elbette kolay olmuyor. Özellikle içinde bulunduğumuz bu doğal çağda dünyanın en değerli metropollerinden biri olan İstanbul’un ulaşım sorunu ve probleminden bahsediyorsanız, öncelikle çözmeniz gereken konunun aktörü raylı sistemlerdir. Sağlıklı, sürdürülebilir, çevreye duyarlı, işletme kabiliyeti yüksek bir sistemi şehre ancak raylı sistemlerle kazandırabilirsiniz. Bu kapsamda 4 yıldır yatırımlarımızı artıran ve hızlandıran bir yönetim olduk. Nitekim metrolarımıza ciddi bir yatırım aktardık. 2023 yılı yatırım harcamalarımızın yüzde 40’tan fazlasını raylı sistemlere ayırdık.

KALKIŞ YAPARKEN DURAN 10’DAN FAZLA METRO HATTI ALDIK: Yıllık metro üretim hızımız gerçekten rekora gidiyor. Rekor dediğimiz sizi yanıltmasın, bu bile İstanbul’a yetmez diye düşünüyoruz ne yazık ki. Daha da artırılması gerekiyor çünkü ihmal edilmiş bir dönem olduğunun altını çizelim. 2025 yılının sonuna geldiğimizde 100 kilometrelik bir üretimi İstanbullulara kazandırmış olacağız. Görev yerine vardığımızda durup planlamasızlık, finansman eksikliği veya finansal düzenlemeler nedeniyle sorun yaşayan 10 metro sınırını devraldık. Bu terkedilmiş duruma düşen metro inşaatlarımızla ilgili hızla harekete geçtik ama ne yazık ki o dönemde şehrimiz ve bütçemiz milyarlarca lira kayba uğradı. Bazen böyle konuşuyorum. Halkımız bunu bilmeli. Bir işe başladım diyerek siyasi bir hareket için teklif vermenin yanlış bir yanı yok.

NELER YAPABİLECEĞİNİ ŞEFFAF BİR ŞEKİLDE RAPORLAYabilen BİR YÖNETİM OLDUK: Bir ihtiyaç belirlenir. Analiz ihtiyaçtan sonra yapılır. Ardından metronun bir projelendirme süreci başlıyor. Proje süreci yönetilirken aynı zamanda finansal ihtiyaçlar da görüşülür. Bu kapsamda bu işin nasıl ihale edileceği ortaya çıkıyor. Bu iş akışı düzenlemesi ile bu kadar büyük adetli, projesi hazır, finansmanı hazır yatırımlar daha sonra ihaleye çıkıyor. Müteahhit bu işi aldıktan sonra uygun bir şekilde projesi ve mali durumu hazır olur ve işe başlar. Ondan sonra şehrin vatandaşlarına biz bu işi 3-3,5-4 seneye bitiririz o da biter derseniz üzülerek 2015, 2016 ve 2017 yıllarında ihalesinin yapıldığını, 7-8 yıl kadar önce bazılarının çivisi bile çıkmamış, bazılarına hiç başlanmamış, bir kısmını da terkedilmiş bir şantiye şeklinde devraldığımız bir dönemi insanlarımıza hatırlatmam gerekiyor. Bu itibarla ne yazık ki israfı artıran ve ne yazık ki milletin cebinden yeniden daha fazla para çıkmasına neden olan bu düzenlemeyi şeffaf bir şekilde, rol yapmadan, insanları aldatmadan, şeffaf bir şekilde yapabiliriz. Aklın, bilimin ve tekniğin egemen olduğu devlet, yapamıyorsa neden veremeyeceğini anlatabilen bir yönetim olduk, olmaya da devam edeceğiz.

4 YILI 25 YILLA YARIŞTIRMAK BİZİM İÇİN KEYİFLİ: Ne yazık ki bu dönemin özellikle olağan olan olumsuz ekonomik koşulları, bahsettiğim maliyet kaynaklı süreçleri daha da kızıştırdı. Öte yandan disiplinli, adil ve şeffaf bir yönetim olarak, bu 4 yılda daha çok metro üreten, yine de üretmek için büyük fedakarlıklar yaparak, hem ülkenin enflasyonla mücadelesi, artan emtia fiyatları hem de döviz kurlarındaki öngörülemeyen ve öngörülemeyen artış, yine de özveriyle yürüttüğümüz bir görev. Vatandaşlarımızın sürecin var olduğunu tekrar bilmesi gerekiyor. Bu bilimsel çalışmayı gerçek bir değerle birleştirdiğimizde tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür etmek istiyorum. Doğal döngü döneminde son 25 yılla kıyaslanacak bir biçimde eleştiriye maruz kalıyoruz. Yani 25 yılda ürettiğimiz bazı işlerle bu 4 yılda gösterdiğimiz beceriyi karşılaştırarak ‘Biz bunu yaptık, siz bunu yaptınız’ yarışına maruz kalıyoruz. Bunu hem gülümseyerek hem de gülümseyerek karşılıyorum. Çünkü 4 yılı 25 yıl ile yarışmak veya kıyaslamak bize keyif veriyor.

4 YILDA BAŞARILI OLAN BİR YÖNETİMİZ: Zamanınızı verimli ve etkili kullanırsanız ve işinizi yaparsanız bu formda kıyaslanırsınız. 4 yılda çok güzel işler başarmış bir yönetimiz. Bugün yeni 100 metro aracımızı İstanbul’a getirecek ilk adımı atıyoruz. Araç önemlidir. Çoğu zaman tabi ki metro imalatlarımızı gerçekleştiriyoruz ve metrolarımızdan bahsediyoruz ama genelde bu araç işi ayrı bir iş. Diğer süreçler, ihaleler ve firmalar ile araç alınıp o raylara konulana kadar olan süreci biz yönetiyoruz. Bu açıdan az önce de belirttiğim gibi yerli firmamız Bozankaya’nın bu süreci başarmış, ihaleyi kazanmış ve imza atıyor olmasından gurur duyuyoruz. Bir Ankara firmasının hem Türkiye hem de tüm dünya için iş üretmesi ve yeteneklerini ortaya koyması bizleri gururlandırıyor. Doğal Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı ortasında bulunan metro hattımızda şu anda yeterli araç bulunmamaktadır. Burada biliyorsunuz son temasını bakanlık olarak bize aktardı ama ne yazık ki doğal alet süreci biraz geride kaldı ve hızlı bir şekilde tamamlamamız gerekiyor.

25 YIL ÖNCE ALINAN PARA SINIRIN FİYATI, 11 AYDA BİZDEN KESİLDİ: Bakanlığın Sabiha Gökçen’e yaptığı bağlantı açıldı. Burası İBB’ye devredilecekti ve açılışına davet edilmedik. ‘Teşekkürler size bol şans, bol şans ama bu İBB ile ilgili bir sistem olacağı için keşke davet edilseydik çünkü parayı bizden alacaksınız’ dedik. Bu duruma gelince normalde 2000 yılında belediye kasasından ve Hazine payından kesinti yapılarak parası 25-30 yılda alınan bu sınırları değiştiren genelge ile o sınırın parası 11 ayda bizden alındı. 25-30 yaş -önceki sisteme göre-. 11. ayda kesilerek çıkarıldı. Yani şu anda, bu öfke için artık hükümetimize borcumuz yok. Bu olmayacak. Burada üreticiler ve finansörler var. Bize 10-11 ayda para değil de 5 yılda para garantisi veren bir kurum olsaydı ülkemizde İstanbul’un bütün metrolarını 5 yılda bitirirdik. Bize böyle bir durum yaşattılar. Sonuçta bu üzücü çünkü bu ülkenin Hazinesi bizim, bu ülkenin Ulaştırma Bakanlığı bizim, bu ülkenin İstanbul Büyükşehir Belediyesi de bizim.

YENİ BİR AKIL OLUŞTURMAYAN SİYASİ BİR YER MİLLETİMİZDE ASLA OLUMLU PRESTİJ OLAMAZ: Bu itibarla, günümüz iktidarının bu kurumların bu görüşünü bir kenara itmenin yolunu bulması ve millet olarak birleşerek bugün ülkemizin maalesef içine düştüğü hem ekonomik hem de diğer krizlerden çıkış sınırını aşması elzemdir. seferberlik ruhu. Bu yeni aklı ortaya çıkarmayan bir siyasi tabanın milletimizde hiçbir zaman müspet bir prestiji olmayacaktır. Bu bağlamda yine 16 milyon İstanbullu adına böyle bir uyarıda bulunayım. Bu kesintilerin olabileceği İstanbul ve bakanlığın ortasında yeni işler var ve olacak. Bu durumu birebir formda ortaya koyarlarsa bu sürdürülebilirlikte aşılabilecek bir süreç olmayacaktır. şimdiden uyarayım. Her zaman olduğu gibi, bunu yeni hükümetin yeni bakanlarına yazılı olarak bildiriyorum. Konu ne olursa olsun, mümkünse sözlü veya değil, kurumlarımızın başındaki kişilere çok nazik ve çok saygılı bir şekilde yazılı olarak bildiririm. Bu konuda sadece bir imza, Hazine onayı bekleyen, yeni kesintilerin düzenlenmesini bir an önce gerekli bakanlıklara ileten, ayrıca yeni hatlar kesilince yönetilemez hale gelecek bazı çalışmalarımız var. teslim.

İÇ ARAÇLARIMIZA BİNEN İNSANLARIMIZ ÇOK GÜZEL BİR AN YAŞAYACAKLAR: Bu hem ülkemize zor zamanlarda bir gelir kaynağı sağlayacak hem de İstanbul’umuz adına ülkemizde üretim yapılacak. Yine buradan da görüleceği üzere bu üretim Bozankaya gibi diğer yerli firmaların bütçelerine ve kasalarına girecek. Lütfen bu akışı destekleyin. Burada yazılı olarak bildirdiğim ve şimdi kelime kelime dediğim bu duyuruyu bakanlıklara bir kez daha yapayım. İşte bu yoğun saatlerde rahatsız edici doluluk seviyesini azaltmak için 100 metro aracı alarak süreci başlatıyoruz. Yine Pendik Merkez, Kaynarca Merkez ve Fevzi Çakmak metro sınırımızda hızla çalışıyoruz. Burada da 2025 yılında bitirmeyi planladığımız bir süreç olacak. Burada da bu satın alma aracımızın hazırlanmasını sağlayacak. Halkımız muhtemelen yerli ağırlıklı araçlarımıza binerken keyifli vakit geçireceklerdir.

DÜNYANIN EN İLGİLENEN ŞEHRİ OLMA HEDEFİMİZ: 2025 yılı Haziran ayına kadar 100 araçlık indirim süreci tamamlanacaktır. Yani 2 yılımız var. Bu sayede hemşehrilerimizin daha keyifli, fazla vakit geçirmeden ve daha kısa süreli araçlarla buluşmasını sağlıyoruz. Şehrimize hayırlı olsun. Zor koşullarda çalışmaya devam ediyoruz. Özellikle metrolar ile tekerlekli lastikli araçların kalitesini yükselterek, insanların taksi bulamama şikayetlerini azaltarak, İstanbul’da taksi sayısını artırıyoruz, önlenmezsek halkımızı daha da rahatlatıyoruz. mümkün olduğunca nitelikli ve mümkün olduğunca çok sayıda. Arttırdığımız yeşil alanlarda veya nitelikli kaldırımlarımızda gezebilecekleri bir İstanbul yaratarak, insanların görme kuralı olduğu için adını aradıkları modern bir şehir olmayı her zaman hedefliyoruz. Yolumuz açık olsun. Araçlarımızın şimdiden İstanbulumuza hayırlı olmasını diliyoruz.”

Kaynak: ANKA / Güncel

tekkekoy-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbulescort.io
istanbulescortbayanlari.com
istanbul-escort.co
istanbulbayanescortking.com
adalar-escort.com
arnavutkoy-escort.com
atasehir-escort.net
avcilar-escort.org
bagcilar-escort.com
bahcelievler-escort.com
bakirkoy-escort.org
basaksehir-escort.com
bayrampasa-escort.com
besiktas-escort.net
beykoz-escort.com
beylikduzu-escorts.net
beyoglu-escort.com
buyukcekmece-escort.com
catalca-escort.com
cekmekoy-escort.com
esenler-escort.com
esenyurt-escort.org
eyupsultanescort.com
fatih-escort.net
gaziosmanpasa-escort.com
gungoren-escort.com
kadikoy-escorts.com
kagithane-escort.org
kartal-escort.org
kucukcekmece-escort.org
maltepe-escort.org
pendik-escort.org
sancaktepe-escort.com
sariyer-escort.org
sile-escort.com
silivri-escort.com
sisli-escort.org
sultanbeyli-escort.com
sultangazi-escort.com
tuzla-escort.com
umraniye-escort.org
uskudar-escort.com
zeytinburnu-escort.com
bratca.com istanbul escort ajansı
istanbul eskort